Testele cele mai importante si solicitate în sisteme de
gestiune motor sunt: oprit cilindrii,
balans cilindrii si test de compresie. Avantajul de a putea
efectua aces tip de teste este crucial pentru un Service, care dispune de un
aparat ca Jaltest. În continuare, vom explica în mare în ce consista fiecare
test si pentru ce serveste.
- Oprit cilindriiDaca un injector sau injectia la un cilindru nu functioneaza, si nu este din cauza unei erori electrice, a priori si mai ales daca nu apare nici o eroare la procesul de diagnoza, un mecanic nu stie ce componente de la ce clindru sa verifice. Astfel, timpul de care are nevoie ca sa se conecteze si deconecteze manual, poate fi destul de ridicat. Daca testerul poate deconecta cilindrii, zgomotul motorului se va schimba, daca într-unul din cilindrii nu se face injectia. Închipuiti-va ca se deconecteaza un cilindru, care functioneaza perfect, atunci un motor de 6 cilindri va ramâne cu 4, deoarece unul deja nu functioneaza si nu stim care e. Când se va deconecta cilindrul în chestiune, zgomotul motorului nu se va schimba si asa se poate afla unde este avaria.
- Balans cilindriiEste o comparatie de cât mai mult lucreaza unii cilindrii decât altii. Adica, pentru a se produce un ciclu complet în motor, trebuie sa se injecteze o cantitate determinata de combustibil. Daca într-un cilindru se injecteaza mai putin si distributia nu este uniforma, alt cilindru va trebui sa suplineasca munca acestuia. Atunci se va injecta o cantitate mai mare de combustibil. La un motor, care lucreaza în conditii optime, aces test va da ca rezultat o comparatie între cilindrii nula, deoarece toti functioneaza la fel.
- Test de compresie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu